I made this widget at MyFlashFetish.com.

PANDUAN DAN ARAHAN TOPUP

Produk dan kod Produk :

Maxis ( kod produk M)

Format : Kod nilai.no h/p untuk di topup.1234

Untuk : Topup Maxis Rm3 ke no. h/p 012-3456789

Contoh : M3.0123456789.1234

Hantarken ke server : 019-6320130 / 017-8856355 / 016-3507317

Celcom (Kod Produk C)

Format : Kod nilai.no h/p untuk di topup.1234

Untuk : Topup Celcom Rm3 Ke no. h/p 013-4567890

Contoh : C3.0134567890.1234

Hantarkan Ke Server : 019-6320130 / 017-8856355 / 016-3507317

Digi (Kod produk DP)(pin Rm10, Rm30, Rm50 shj.)

Format : Kod nilai.No h/p untuk di topup.1234

Untuk : Permintaan No pin Digi Rm10

Contoh : DP10.0161234567.1234

Hantarkan ke server : 019-6320130 / 017-8856355 / 016-3507317

*Tidak autoreload.Dalam tempoh beberapa saat server akan menghantar no. pin Digi kepada anda dan anda perlu forward pin tersebut kepada pelanggan.

iTalk (Kod produk IT) (pin rm10 sahaja)

Format : Kod nilai.No hp untuk di topup.1234

Untuk : permintaan Pin italk Rm10

Contoh : IT10.0123456789.1234

Hantarkan ke server : 019-6320130 / 017-8856355 / 016-3507317

*Tidak autoreload.Dalam tempoh beberapa saat server akan menghantar no. pin Digi kepada anda dan anda perlu forward pin tersebut kepada pelanggan.

Umobile (Kod produk PU) (pin rm10 sahaja)

Format : Kod nilai.No hp untuk ditopup.1234

Untuk : permintaan Pin u-mobile Rm10

Contoh : PU10.0181234567.1234

Hantarkan ke server : 019-6320130 / 017-8856355 / 016-3507317

*Tidak autoreload.Dalam tempoh beberapa saat server akan menghantar no. pin Digi kepada anda dan anda perlu forward pin tersebut kepada pelanggan.

Format Untuk pertanyaan Baki

Sila taip : BAKI.1234

Hantarkan ke server : 019-6320130 / 017-8856355 / 016-3507317

Panduan Topup pelanggan:
  1. Untuk topup nilai lain anda hanya perlu menukar kan nilai itu dan kod shj. Pastikan baki reload mencukupi untuk anda topup, sekiranya baki tidak mencukupi, proses topup tidak akan dilakukan. Bagi telco diatas (maxis dan celcom), pelanggan akan ditambah nilai secara auto reload.(masuk terus ke h/p pelanggan) dalam masa 15 saat atau 3 minit atau lebih. bergantung kepada sistem pengendali rangkaian maxis dan celcom.
  2. Dalam tempoh 24 jam, anda tidak boleh topup nombor dengan nilai yang sama, sekiranya anda ingin topup juga no. tersebut, hendaklah dalam nilai yang berlainan.Ini adlah sebagai protection supaya anda tidak melakukan kesilapan. Seprti lain-lain server anda akan menerima mesej pengesahan samada topup tersebut berjaya atau gagal bersama baki terkini untuk setiap transaksi topup yang anda lakukan. Untuk lebih jimat, sila masukkan no. SERVER (gateway) ke dalam senarai CELCOM 8pax/Teman 20 anda atau Aktiv 10 anda atau Friends n Family anda. Perlu diingat, no Server (gateway) adalah untuk urusan penghantaran topup dan peeriksaan baki sahaja.